Nyt design på adwords 2017

//Nyt design på adwords 2017

Nyt design på adwords 2017

Nyt Adwords design på trapperne

Google er i færd med at teste det nye design på Adwords og måske har du allerede stiftet bekendtskab med det. Jeg har lavet en simpel lille guide til hvordan du opretter en kampagne i de nye “omgivelser”. Der er en del ændringer i forhold til det gamle, men det virker fornuftigt og nemt  at arbejde med.

Om designet er helt endegyldigt ved kun Google, men forsøgs perioden har stået på længe, så jeg vil tro det er ved at være det endelige design, så vi kan lige så godt vænne os til det.

Har du fået mulighed for at arbejde med det nye udseende på din Adwordskonto har du fået en mail fra Google med mere information. Du kan derefter skifte mellem det gamle og nye design efter behag – se hvordan her

NB: Der er taget udgangspunkt i at du før har prøvet at lave en kampagne i det gamle design og er bekendt med de basale funktioner i Adwords. Det er derfor ikke en ultimativ guide til Adwords annoncering, men skal mere ses som en lille introduktion på det nye udseende i Adwords.

 

Sådan ser det nye design ud

Sådan gør du

Log ind på din Adwordskonto under kampagner og klik på + og derefter Ny kampagne.

Under kampagnetype vælger du “søgenetværket” da det er en alm. tekstannonce vi laver.

I vinduet der popper frem, vælger du i dette eksempel  “vise interesse på dit website”

Her vises nu en valgfri indstilling. Er du forholdsvis ny i Adwords, kan det være ok at indtaste din website adresse, så du får søgeords ideer længere fremme i oprettelsen. Hvis du selv er vant til at finde søgeord, tryk fortsæt.

Navngiv din kampagne

Under netværk, er der vinget af i “inkluder Googles søgepartnere” det er fint. Der er valgmulighed for om du vil tilføje Displaynetværket, her vinges af i “Nej”

Steder | Hvor skal annoncerne vises. Standard visningen er sat til Danmark. Vil du annoncere lokalt i feks. Aarhus og omegn afvinger du “angiv et andet sted” og går derefter til avanceret søgning. Her vinger du “Radius” af og indtaster bynavn. Bestem her hvor langt ud dine annoncer skal vises.

Sprog – Dansk er valgt og det er fint , men indtast også engelsk.

Budgivning – her vælges manuel CPC

Dagligt budget – indtast beløb | Leveringsmetode kan også vælges her, jeg anbefaler accelereret visning (bruges dit budget for hurtig skal du i stedet sætte klik priserne ned, så det nogenlunde passer med det du vil bruge på kampagnen)

Udvidelser med undersidelinks – åben denne.

Opret de forskellige udvidelser du vil bruge på dine annoncer, jeg vil anbefale at du som minimum bruger: Udvidelser med undersidelinks, infoudvidelser, opkaldsudvidelser og udvidelser med website info. Klik på + ved de udvidelser du ønsker og lav udvidelserne. – Derefter “Gem og fortsæt”

Opsæt annoncegruppe – Indtast annoncegruppe navn / bud / indtast søgeord. (Mangler du inspiration til søgeord kan du finde det her )

Tryk gem og fortsæt til annonceoprettelse –  Tryk på + og opret annoncer

Gem annonce og lav nogle stykker, derefter klik “udfør” – din kampagne er nu klar til afgang .

 

By | 2017-10-04T15:49:00+00:00 oktober 3rd, 2017|News|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment